diablo77
|
 |
« Hozzászólás #7725 Dátum: 2015. Június 06. - 16:13:41 » |
|
Augusztusban hosszabb európai útra megyünk, a végső cél Hollandia. A kérdésem a gáztankolással lenne kapcsolatos: van-e a benzinkutakon átalakító vagy kell vinnem magammal. A neten olvasgattam, hogy Németországban általában van az olasz szabványhoz megfelelő átalakító, csak kérni kell a kutastól, de hogy ez Hollandiában hogy működik, nem találtam infót. Van-e esetleg valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Illetve az osztrák-német autópályák mentén mennyire gyakoriak az LPG-t is árusító kutak? Hollandiában úgy tudom elég sűrű az LPG hálózat, mivel a benzines autók jelentős része gázüzemű is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #7726 Dátum: 2015. Június 07. - 08:30:08 » |
|
Valóban nem tudom, hogy az autó az első 8 évében mit kapott. De olyan dolgok jönnek elő, amik nem használatfüggőek. Értsd nem legyilkolt kuplung, vagy olajcsere elmulasztása miatti kopás, hanem amiket itt irkáltam. Volt egyszer egy 30ezres folytószelepház takarítás + apróságok (hűtőfolyadék eltűnt, utána még kétszer utána lett öntve, jelenleg viszont nem fogy!), 1-2 tömítés, stb. Utána jött a katalizátor, ami szintén húzható még, de minimum 50ezres tétel. Most ez a jeladó, ami gyáriban 40e+ csere (szerintük az utángyártottat nem szabad megvenni, de nyilván a saját bizniszüket védik).
Ezen kívül ráférne egy alvázvédő+ütegvédelem, mert benéztem a küszöbökbe, és ha nem is sok, de van benne rozsda. A kerékjáratokat átmeneti megoldásként passziválós kezelés után kifújtam én, mert ott is volt már egy kis felületi rozsda. A külső szépséghibákkal már fel sem merül, hogy foglalkozni kéne.
Ha mindent tökéletesre ki akarnék javítani, akkor már indokolatlanul sokat kéne rá költeni. Nem arról van szó, hogy hanyagolom a karbantartást, csak arról, hogy a szükséges minimumra szorítkozok.
Alapjába véve azért nem egy öreg olaszt, vagy egy import bmw-t vettem (rohadtul nem vagyok bmw-s, de hátul hajt, az meg hohojj, de egy jó dolog...), mert nem akartam állandóan szervizbe hordani az autót, meg állandóan költeni rá. Ehhez képest jelenleg az van, hogy azért dolgozok, és azért szervezem át állandóan a munkaidőmet, hogy fenntartsam az autómat. Ami nem egy hobbiautó, hanem egy célszerszám. Na ebből van durvára elegem.
Több magyarázkodást nem kívánok hozzá fűzni. Valószínűleg ezután is több karbantartást fog kapni az autóm, mint az átlag hazai autópark...
Nekem 6 évig csak a kötelező olajcserék voltak szükségesek Azután két év alatt előjött sok minden: megszoruló fékek, lambda szonda, szelepfedél tömítés, apróságokat nem is mondom, azt sem amit a vezérléscsere során megláttunk, cseréltünk. Hozzá teszem, a másik két autó is produkál meglepetéseket.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #7727 Dátum: 2015. Június 09. - 17:15:10 » |
|
Ma egy érdekes élményben volt részem. Van a szüleimnek egy 1970-es szinte legelsők között készült Skoda S100-as autója (ez is elég ritka már, de ráadásul 4 lámpás), amit ma végre vezettem is, lévén jövő héten esküvői autó lesz és nekem kell vezetni, nem is keveset. Vezettem már Skodát, igaz 120-ast, de ez valami csoda. Már mint az, hogy megy és ha nem is elsőre, de sikerült vele mennem pár kilométert. A kuplung könnyű, de azért a Lacettié könnyebb, a fék viszont iszonyat, legalábbis a modern autókhoz képest (pedig műszakilag kiváló állapotban van, műszakin simán átmegy okosságok nélkül is). Taposni kell rendesen, hogy valami fékerőt ki tudjak csiholni és lassuljon az autó. A kormányzás meg..., hát nem is tudom mihez hasonlítsam. Könnyű, de nagy a holtjátéka és egyenesfutás szinte nuku, visszatérités semmi. Ettől függetlenül nagyon élveztem a dolgot (na a mögöttem jövők annyira nem, amikor lefulladtam az első kikanyarodáskor  ), de azért örülök, hogy átülhettem a Lacsimba. Mondjuk a kuplung rögtön ki is jött a padlón, amikor benyomtam és az első fékezésnél majdnem lefejeltem a kormányt 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
 |
« Hozzászólás #7728 Dátum: 2015. Június 10. - 08:07:07 » |
|
Gondolom, elől-hátul dobfékes a gép. Tehetnél fel egy képet róla, kíváncsi vagyok rá. Jó hallani, hogy ilyen régi autót megőriznek eredeti állapotában, és csodálkozom, hogy nem szoktad gyakrabban vezetni. Használatban van egyébként?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #7729 Dátum: 2015. Június 10. - 11:04:51 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #7730 Dátum: 2015. Június 10. - 13:55:54 » |
|
Gondolom, elől-hátul dobfékes a gép. Tehetnél fel egy képet róla, kíváncsi vagyok rá. Jó hallani, hogy ilyen régi autót megőriznek eredeti állapotában, és csodálkozom, hogy nem szoktad gyakrabban vezetni. Használatban van egyébként?
Igen, elöl-hátul dobfékes (érzésre nem szervós), a kuplung hidraulikus, a sebességváltó viszont nagyon jó, az egyes és a rükverc nem szinkronizált, ha jól emlékszem. Egy kisebb átalakításon átesett (sajnos a benzinbetöltő nyílás át lett alakítva a 110-es alkatrészeivel), de az eredeti sárvédők és díszlécek is megvannak. Már sokszor mondtam a szüleimnek, hogy oldtimer vizsgára kellene vinni, hiszen a fentit leszámítva minden gyári eredeti rajta. Kapitány már látta élőben is. Én két dolog miatt nem vezettem eddig: az egyik a kényelem, a másik, hogy nem szeretném összetörni. Többször meg akarták már venni, de nem eladó, pedig sok pénzt is ajánlottak érte (pl. egy Skoda márkakereskedés). Egyébként, ha nem is sokat, de a szüleim azért használják minden évben. Talán 150ezer km van benne.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #7731 Dátum: 2015. Június 10. - 21:31:55 » |
|
Gondolom, elől-hátul dobfékes a gép. Tehetnél fel egy képet róla, kíváncsi vagyok rá. Jó hallani, hogy ilyen régi autót megőriznek eredeti állapotában, és csodálkozom, hogy nem szoktad gyakrabban vezetni. Használatban van egyébként?
Igen, elöl-hátul dobfékes (érzésre nem szervós), a kuplung hidraulikus, a sebességváltó viszont nagyon jó, az egyes és a rükverc nem szinkronizált, ha jól emlékszem. Egy kisebb átalakításon átesett (sajnos a benzinbetöltő nyílás át lett alakítva a 110-es alkatrészeivel), de az eredeti sárvédők és díszlécek is megvannak. Már sokszor mondtam a szüleimnek, hogy oldtimer vizsgára kellene vinni, hiszen a fentit leszámítva minden gyári eredeti rajta. Kapitány már látta élőben is. Én két dolog miatt nem vezettem eddig: az egyik a kényelem, a másik, hogy nem szeretném összetörni. Többször meg akarták már venni, de nem eladó, pedig sok pénzt is ajánlottak érte (pl. egy Skoda márkakereskedés). Egyébként, ha nem is sokat, de a szüleim azért használják minden évben. Talán 150ezer km van benne. Láttam bizony, és voltam olyan pofátlan, hogy megkérdeztem eladó-e?  Meg azt is, hogy vezethetem-e? 
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Döme
|
 |
« Hozzászólás #7732 Dátum: 2015. Június 11. - 10:27:42 » |
|
Találós kérdés: mi a szokatlan ezen az autón? A kép minősége nagyon rossz, de így az igazi, mert amúgy nem is lenne olyan nehéz a feladvány. Sebikének nem ér játszani, mert ő mindenről mindent tud... 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
 |
« Hozzászólás #7733 Dátum: 2015. Június 11. - 11:44:49 » |
|
Találós kérdés: mi a szokatlan ezen az autón? A kép minősége nagyon rossz, de így az igazi, mert amúgy nem is lenne olyan nehéz a feladvány. Sebikének nem ér játszani, mert ő mindenről mindent tud...  Dééévúúúú Lacetti 
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál  Lacetti:  Toyota: 
|
|
|
Döme
|
 |
« Hozzászólás #7734 Dátum: 2015. Június 11. - 12:15:54 » |
|
Találós kérdés: mi a szokatlan ezen az autón? A kép minősége nagyon rossz, de így az igazi, mert amúgy nem is lenne olyan nehéz a feladvány. Sebikének nem ér játszani, mert ő mindenről mindent tud...  Dééévúúúú Lacetti  Igen, és találtál stílusjegyet az emblémán kívül?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krupcheck
|
 |
« Hozzászólás #7735 Dátum: 2015. Június 11. - 13:48:38 » |
|
Igen, és találtál stílusjegyet az emblémán kívül?
Daewoos kilincsek vannak rajta. Valószínűleg 2004 közepe körüli az autó, amennyire megfigyeltem, akkoriban már érkeztek az 5 ajtósok, de még pont Daewoo-ként. Nem sok ilyen van. Viszont ez vagy újra lett regisztrálva, vagy külföldről jött. Btw. pont egy ilyenre, 5 ajtós fekete Daewoo Lacettire adtam el a Leganza dísztárcsáimat, amiket télire használtam a Nubirán. Nemrégiben pont viszontláttam őket (:
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
 |
« Hozzászólás #7736 Dátum: 2015. Június 11. - 16:00:55 » |
|
Igen, és találtál stílusjegyet az emblémán kívül?
Daewoos kilincsek vannak rajta. Valószínűleg 2004 közepe körüli az autó, amennyire megfigyeltem, akkoriban már érkeztek az 5 ajtósok, de még pont Daewoo-ként. Nem sok ilyen van. Viszont ez vagy újra lett regisztrálva, vagy külföldről jött. Btw. pont egy ilyenre, 5 ajtós fekete Daewoo Lacettire adtam el a Leganza dísztárcsáimat, amiket télire használtam a Nubirán. Nemrégiben pont viszontláttam őket (: Azt gondoltam, hogy mire hozzánk érkezett az ötajtós, már Chevi lett és kiálló kilincses, ezért ez külflödről jöhetett. Nekem ez jobban tetszik.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
 |
« Hozzászólás #7737 Dátum: 2015. Június 11. - 17:20:20 » |
|
Találós kérdés: mi a szokatlan ezen az autón? A kép minősége nagyon rossz, de így az igazi, mert amúgy nem is lenne olyan nehéz a feladvány. Sebikének nem ér játszani, mert ő mindenről mindent tud...  mi ez a diszkrimináció?? amúgy egyre több Daewoo lacetti jön kis hazánkba nyugatról
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
kubu87
|
 |
« Hozzászólás #7738 Dátum: 2015. Június 11. - 19:44:10 » |
|
Találós kérdés: mi a szokatlan ezen az autón? A kép minősége nagyon rossz, de így az igazi, mert amúgy nem is lenne olyan nehéz a feladvány. Sebikének nem ér játszani, mert ő mindenről mindent tud...  mi ez a diszkrimináció?? amúgy egyre több Daewoo lacetti jön kis hazánkba nyugatról A kertetekben is ilyen szürke osztrák eredetű Daewoo Lacetti állt, amiről az (akkor még) enyémre került a géptető és a lökhárító héj, nem? Ha jól emlékszem annak valami kompressziógondja volt?!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
baroti
|
 |
« Hozzászólás #7739 Dátum: 2015. Június 13. - 13:02:57 » |
|
Igen, és találtál stílusjegyet az emblémán kívül?
Daewoos kilincsek vannak rajta. Valószínűleg 2004 közepe körüli az autó, amennyire megfigyeltem, akkoriban már érkeztek az 5 ajtósok, de még pont Daewoo-ként. Nem sok ilyen van. Viszont ez vagy újra lett regisztrálva, vagy külföldről jött. Btw. pont egy ilyenre, 5 ajtós fekete Daewoo Lacettire adtam el a Leganza dísztárcsáimat, amiket télire használtam a Nubirán. Nemrégiben pont viszontláttam őket (: Az enyémen is ilyen kilincsek vannak pedig mar nem Daewoo, viszont 2004 augusztusi az autó, na de nem is voltak kilincs kopási problémáim mint a kiálló kilincseseknek.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|