akidobos
|
 |
« Hozzászólás #450 Dátum: 2010. Január 19. - 11:36:36 » |
|
Egyre jobban zavar az a mennyiségű párásodás, amit a gép mostanában produkál. Ha ketten ülünk a kocsiban, akkor szinte folyamatosan 3-son megy a ventillátor az ablkara, mert különben percek alatt teljesen kilátástalan lesz a helyzet. Persze légkondival gyorsan lejön, de ha lekapcsolom, akko rrögtön vissza is fújja a párát.
Valahol hallottam, hogy egy szellőző rendaszer tisztítással meg lehet oldani a dolgot, valakinek volt már ilyen? Konkrétan nem a légkondi tisztítására gondolok, hanem az egész szellőzőére.
Azt ne felejds el, hogy amikor a légkondit lekapcsolod, utána mindíg párásodni fog az auztó. A keletkezett víznek el kell párolognia. Ez még önmagában nem hiba. És azt is vedd hozzá, hogy egy légkondis autót párás időben szinte kizárólag a légkondi használatával fogsz tudni párártlanítani. Ezt valószínűleg az autó jobb szigetelése okozhatja (?). legalább is egy pár haverral erre tippelünk. Én úgy szoktam,ha párás, megy légkondival és amikor már meleget fúj, lekapcsolom az AC-t és akkor már nem párásodik. Hátul sem.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Január 19. - 21:29:37 írta akidobos »
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
 |
« Hozzászólás #451 Dátum: 2010. Január 19. - 12:19:30 » |
|
Egyre jobban zavar az a mennyiségű párásodás, amit a gép mostanában produkál. Ha ketten ülünk a kocsiban, akkor szinte folyamatosan 3-son megy a ventillátor az ablkara, mert különben percek alatt teljesen kilátástalan lesz a helyzet. Persze légkondival gyorsan lejön, de ha lekapcsolom, akko rrögtön vissza is fújja a párát.
Valahol hallottam, hogy egy szellőző rendaszer tisztítással meg lehet oldani a dolgot, valakinek volt már ilyen? Konkrétan nem a légkondi tisztítására gondolok, hanem az egész szellőzőére.
Azt ne felejds el, hogy amikor a légkondit lekapcsolod, utána mindíg párásodni fog az auztó. A keletkezett víznek el kell párolognia. Ez még önmagában nem hiba. És azt is vedd hozzá, hogy egy légkondis autót párás időben szinte kizárólag a légkondi használatával fogsz tudni párártlanítani. Ezt valószínűleg az autó jobb szigetelése okozhatja (?). legalább is egy pár haverral erre tippelünk. Alap esetben nem is használom télen a légkondit, nem is az zavar, hogy azzal párásodik, azt vágom. A sima szellőztetés melletti párásodás zavar. Ehhez kapcsolódóan hallottam, hogy van valami "tisztítás", és utána megszűnik a probléma.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #452 Dátum: 2010. Január 20. - 17:35:37 » |
|
Alap esetben nem is használom télen a légkondit, nem is az zavar, hogy azzal párásodik, azt vágom. A sima szellőztetés melletti párásodás zavar. Ehhez kapcsolódóan hallottam, hogy van valami "tisztítás", és utána megszűnik a probléma.
pollenszűrő csere 
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #453 Dátum: 2010. Január 21. - 09:26:26 » |
|
Egyre jobban zavar az a mennyiségű párásodás, amit a gép mostanában produkál. Ha ketten ülünk a kocsiban, akkor szinte folyamatosan 3-son megy a ventillátor az ablkara, mert különben percek alatt teljesen kilátástalan lesz a helyzet. Persze légkondival gyorsan lejön, de ha lekapcsolom, akko rrögtön vissza is fújja a párát.
Valahol hallottam, hogy egy szellőző rendaszer tisztítással meg lehet oldani a dolgot, valakinek volt már ilyen? Konkrétan nem a légkondi tisztítására gondolok, hanem az egész szellőzőére.
Azt ne felejds el, hogy amikor a légkondit lekapcsolod, utána mindíg párásodni fog az auztó. A keletkezett víznek el kell párolognia. Ez még önmagában nem hiba. És azt is vedd hozzá, hogy egy légkondis autót párás időben szinte kizárólag a légkondi használatával fogsz tudni párártlanítani. Ezt valószínűleg az autó jobb szigetelése okozhatja (?). legalább is egy pár haverral erre tippelünk. Alap esetben nem is használom télen a légkondit, nem is az zavar, hogy azzal párásodik, azt vágom. A sima szellőztetés melletti párásodás zavar. Ehhez kapcsolódóan hallottam, hogy van valami "tisztítás", és utána megszűnik a probléma. Tisztítás akkor oldaná meg a gondodat, ha azért párásodik erősebben, mert a légkondi miatt keletkezett kondenzvíz nem tud kicsöpögni. Ekkor valóban tisztítani kell, de nem a pollen szűrőt, hanem a levezető csövet (dugulás). Úgy tudod a legegyszerűbben leellenőrizni, hogy működő légkondi mellett benézel a motortér alá. Ha már egy ideje jár a kompresszor, akkor a tűzfal magasságában kell lecsepegnie a keletkezett víznek. A víz mennyisége arányos a külső hőmérséklettel: minél melegebb van, annál több lesz a víz. Az egyéb tisztítás a baktériumok (vagy inkább penész gomba?) elpusztítására való. Ezt végeztetheted szakműhelyben is, de magad is megteheted. Autós boltokban, nagyobb áruházakban lehet kapni különféle szereket hozzá, általában spray formájában. A használat módja rá van írva (különböző típusúak vannak, mindegyiket másként kell használni.) Ez azonban nem okoz párásodást, "csak" betegséget. A párásodás viszont okozza a gombásodást.  A sima szellőztetés esetén is lehet párásodás nedves időben! Hiszen nedves levegőt fúj be. Próbáld ki egyszer kocsi mosás után!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
 |
« Hozzászólás #454 Dátum: 2010. Január 21. - 09:28:41 » |
|
Alap esetben nem is használom télen a légkondit, nem is az zavar, hogy azzal párásodik, azt vágom. A sima szellőztetés melletti párásodás zavar. Ehhez kapcsolódóan hallottam, hogy van valami "tisztítás", és utána megszűnik a probléma.
pollenszűrő csere  Most volt 45.000nél cserélve. Tipp ként jött még a Ceresit Stop Pára alkalmazása egy darabig. De először a rendszerben lévő nedbvességet kellene ellenőrizni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #455 Dátum: 2010. Január 24. - 20:03:06 » |
|
Ma mentem egy karikát a városban kényszerűségből. A tegnap említett belső szélvédő fagyást megelőzendő jó befűtöttem (27 fok). Aztán jutott eszembe, hogy páramentesítést is csinálhatok, megnyomtam a gombot, levegő átvált szélvédőre, de a klíma nem kapcsolt be. Ez normális? Nem volt pára a levegőben, azért nem kapcsolt be? Külön egyébként be tudtam kapcsolni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
 |
« Hozzászólás #456 Dátum: 2010. Január 24. - 21:59:27 » |
|
Ma mentem egy karikát a városban kényszerűségből. A tegnap említett belső szélvédő fagyást megelőzendő jó befűtöttem (27 fok). Aztán jutott eszembe, hogy páramentesítést is csinálhatok, megnyomtam a gombot, levegő átvált szélvédőre, de a klíma nem kapcsolt be. Ez normális? Nem volt pára a levegőben, azért nem kapcsolt be? Külön egyébként be tudtam kapcsolni.
Ezt beszéltük már Decemberben. http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=63.msg40573#msg40573
|
|
|
Naplózva
|
 LPG
|
|
|
gatsy
|
 |
« Hozzászólás #457 Dátum: 2010. Január 25. - 08:50:48 » |
|
Alap esetben nem is használom télen a légkondit, nem is az zavar, hogy azzal párásodik, azt vágom. A sima szellőztetés melletti párásodás zavar. Ehhez kapcsolódóan hallottam, hogy van valami "tisztítás", és utána megszűnik a probléma.
pollenszűrő csere  Most volt 45.000nél cserélve. Tipp ként jött még a Ceresit Stop Pára alkalmazása egy darabig. De először a rendszerben lévő nedbvességet kellene ellenőrizni. Kipróbáltam a cersesites megoldást, de nem igazán használt. Viszont ma reggel arra lettem figyelmes, hogy amíg be nem melegedett a motort, addig nem is nagyon párásodott a kocsi. Aztán mikor meleg lett, már ismét elég durva volt. Szóval, szerintem a rendeszerben lesz valami pangó víz, ami a meleghatására elkezd párologni. Egyszóval ki kell tisztítani valszeg. 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #458 Dátum: 2010. Január 25. - 15:38:39 » |
|
Ma mentem egy karikát a városban kényszerűségből. A tegnap említett belső szélvédő fagyást megelőzendő jó befűtöttem (27 fok). Aztán jutott eszembe, hogy páramentesítést is csinálhatok, megnyomtam a gombot, levegő átvált szélvédőre, de a klíma nem kapcsolt be. Ez normális? Nem volt pára a levegőben, azért nem kapcsolt be? Külön egyébként be tudtam kapcsolni.
Ezt beszéltük már Decemberben. http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=63.msg40573#msg40573Erre emlékeztem csak az volt a fura, hogy simán meg elindította. A motor egyébként üzemmeleg volt. Még hozzá is szóltam 
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Január 25. - 16:33:00 írta diablo77 »
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #459 Dátum: 2010. Március 18. - 15:11:25 » |
|
Nem megy a légkondi (manuális).
Ég a visszajelző, rendben a bizti, de nem kapcsol be. Miért? Hová vigyem.
A középkoznol nem rossz, mert a többi gomb rendeltetésszerűen münködik.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #460 Dátum: 2010. Március 18. - 16:01:32 » |
|
Nem megy a légkondi (manuális).
Ég a visszajelző, rendben a bizti, de nem kapcsol be. Miért? Hová vigyem.
A középkoznol nem rossz, mert a többi gomb rendeltetésszerűen münködik.
Cap!Kapcsoló? Ventilátor kapcsoló? Bizti? Relé? Kattan? Ha ezek rendben vannak, akkor nézd meg alul, elől, a kompresszor csatlakozóját, mert ott is lehet gond. (Nekem ez volt!). Ezt elvileg visszanyomhatod, ha nem darálta el az ékszíjtárcsa. Ha igen, akkor csere. Mozgasd meg a kábelt, de álló motornál, mert bekapja a kezed, és már Veled elég sok dolog történt, ne keresd megint a bajt! Persze gyújtásnak rajta kell lenni. Drukkolok Neked, és az autódnak! Kíváncsian várom a hatást.
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #461 Dátum: 2010. Március 18. - 16:36:27 » |
|
Nem megy a légkondi (manuális).
Ég a visszajelző, rendben a bizti, de nem kapcsol be. Miért? Hová vigyem.
A középkoznol nem rossz, mert a többi gomb rendeltetésszerűen münködik.
Cap!Kapcsoló? Ventilátor kapcsoló? Bizti? Relé? Kattan? Ha ezek rendben vannak, akkor nézd meg alul, elől, a kompresszor csatlakozóját, mert ott is lehet gond. (Nekem ez volt!). Ezt elvileg visszanyomhatod, ha nem darálta el az ékszíjtárcsa. Ha igen, akkor csere. Mozgasd meg a kábelt, de álló motornál, mert bekapja a kezed, és már Veled elég sok dolog történt, ne keresd megint a bajt! Persze gyújtásnak rajta kell lenni. Drukkolok Neked, és az autódnak! Kíváncsian várom a hatást. Na meg ugye meg kellene mérni a gázt benne, mert lehet nem jól tudom, de ha nincs meg a nyomás, akkor nem kapcsol be. Vagy a miénk nem ilyen? Ki tudja ezt? Nem lehet, hogy elszökött belőle?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
sebijoe
|
 |
« Hozzászólás #462 Dátum: 2010. Március 19. - 02:50:27 » |
|
Nem megy a légkondi (manuális).
Ég a visszajelző, rendben a bizti, de nem kapcsol be. Miért? Hová vigyem.
A középkoznol nem rossz, mert a többi gomb rendeltetésszerűen münködik.
Cap!Kapcsoló? Ventilátor kapcsoló? Bizti? Relé? Kattan? Ha ezek rendben vannak, akkor nézd meg alul, elől, a kompresszor csatlakozóját, mert ott is lehet gond. (Nekem ez volt!). Ezt elvileg visszanyomhatod, ha nem darálta el az ékszíjtárcsa. Ha igen, akkor csere. Mozgasd meg a kábelt, de álló motornál, mert bekapja a kezed, és már Veled elég sok dolog történt, ne keresd megint a bajt! Persze gyújtásnak rajta kell lenni. Drukkolok Neked, és az autódnak! Kíváncsian várom a hatást. Na meg ugye meg kellene mérni a gázt benne, mert lehet nem jól tudom, de ha nincs meg a nyomás, akkor nem kapcsol be. Vagy a miénk nem ilyen? Ki tudja ezt? Nem lehet, hogy elszökött belőle? Gáz nélkül biztosan nem kapcsol be, ha viszont elszökött a gáz akkör a rendszer tömítettségét is le kell ellenőriztetni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #463 Dátum: 2010. Március 19. - 15:56:18 » |
|
Szerintem (remélem) csak a gáz lépett le...
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #464 Dátum: 2010. Március 20. - 15:49:51 » |
|
Szerintem (remélem) csak a gáz lépett le...
Azért az sem "csak". Lásd a fentebbi hozzászólást. "Csak" a töltés 15-20.000 Ft. (bár lehet, hogy manapság már drágább. Szerencsére nem kellett mostanában töltetnem). + a javítás. Mert magától nem szökik el. A klímát is rendszeresen be (kellene) indítani. Legalább havonta 1x, min. 10 percre. Ha nem teszed, károsodhatnak a tömítések, a kompresszor. Ezt mondják a klímások.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|