Ez egy összetett probléma. Különféle módon jelentkezik az autóknál, és a gyógymód is változatos lehet.
Van akinél "csak" a sárga lámpa jelez (motor hibajelző lámpa "MIL"), van akinél az autó torpanni kezd bizonyos üzemmódokban, van akinél mindkettő jelentkezik.
Amennyiben világít a hibajelző az első lépés az, hogy olvastassuk ki a hibakódot.
Ha a hibakód (kérdezzünk rá!!) p300, akkor jó helyen olvasgatsz!
Könnyen lehet, hogy a hibakód az EGR (kipufogógáz visszavezető szelep) rendszer hibáját jelzi. Ez esetben az olvasást az ennek megfelelő helyen folytasd.
>>> Tehát ott tartunk, hogy a hibakód p300 és/vagy torpan az autó.
A szervizek tipikus (és nem alaptalan) tanácsa az első előfordulás esetén az, hogy pörgessük az autót.
A mi tanácsaink:
1: Gyertyák ellenőrzése. A típusa (a klubos tapasztalatok alapján) kizárólag az NGK BKR6E11 jelzése lehet az 1,4-es és az 1,6-os benzines erőforrások esetén. Amennyiben nem ezt találjuk a motorban, cseréljük!
2: Üzemanyagrendszer és motor tisztítása, koromtalanítása. Ennek a "házilagos" megvalósítása úgy történhet, hogy fél tank benzinhez egy fél tank E85-ös üzemanyagot tankolunk, majd autóúton/autópályán jól megpörgetjük a gépet. Persze ez nem száguldozást jelent!!! 3-as sebességi fokozatban a megengedett sebességhatárt nem átlépve autózunk. Minimum 5 percig célszerű a motor fordulatszámát a 4000-5000-es tartományban tartani. Ettől a motor és a kipufogó rendszer jól átmelegszik (nem túlhevül!), és ez segít a lerakódott korom elégetésében.
3: Jó minőségű üzemanyag tankolása. Legtöbbünknek az OMW Carrera üzemanyagai váltak be.
4: Több levegő biztosítása a motornak. Ennek két könnyen kivitelezhető módja van. Az első (és ingyenes) a légszűrő házban lévő szűkítő kiszerelése.
Képek A másik, a légszűrő lecserélése sport betétre. Ezt a weblapon keresztül meg is lehet rendelni, kedvezménnyel.
Kapcsolódó fórum téma .
5: EGR szelep lezárása (már megint összefonódik ez a két dolog
). Ennek módja a saját témájában.
Persze a fentieket csak akkor érdemes végig játszani, ha már nem garanciális az autó!
Garanciális autóval forduljunk szakszervizhez, és kitartó "látogatásainkkal" érjük el, hogy a gyár által előírt módon, a 8 kipufogó (régebben mind a 16) szelep cseréjével (és a hozzá tartozó hengerfej megmunkálással) orvosolják a problémát.
Sokan tartanak ettől a beavatkozástól, de nem kell.
Persze nem könnyű feldolgozni, hogy van az embernek egy (majdnem) új autója, és meg kell bontani a motorját. De az jár jól, akinek ezt a munkát garanciában elvégzik, és nem kell utána (esetleg) saját zsebből megoldania.