Lacetti klub fórum
2024. Március 28. - 10:05:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 133 134 [135] 136 137 138   Le
 
Szerző Téma: Kerekek  (Megtekintve 355101 alkalommal)
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #2010 Dátum: 2016. Szeptember 15. - 09:52:25 »

Nem tervezem belemenni egy ilyen parttalan vitába, de válaszolok:

"az áttételes felvetésed netto ostobaság semmit nem hoz" - Ezek szerint nem hallottál még attól, hogy egy nagyobb átmérőjű körnek a kerülete is nagyobb, tehát ha gurul, akkor egy fordulattal hosszabb utat tesz meg?! De ezt már az előzőekben is írtam és nem én találtam fel...

"amúgy a távolságmérésen való pontatlanság fel se vetődött ??" - Ezt a kérdést nem értem. Ha a mérési hibákra gondolsz általában, akkor az most itt nem releváns, mert én a jelenlegi átmérő változtatásáról beszéltem, tehát az egymáshoz képest eltérésről.

"a gumi márkának semmi köze az átmérőhöz szabványról beszélünk és nem lehet eltérés!" - Pedig van, nézd meg.

"a nem rá való gumitól megváltoztatod a futómű geometriáját is végül is az a pár mérnők aki ezt kiszámolta biztos kevésbé értett hozzá mint te.." - Ha Neked ennyire fontos a futómű geometria és a mérnökök produktuma, akkor miért változtattad meg a motorvezérlésedet (chip) fékrendszeredet, és miért raktál rá nagy felnit és szélesebb gumit, ami egyértelműen megváltoztatja a geometriát?

"váltóméret ami a következő 205/40r17, 215/40r17" - Ez hogy lehet? Ha az egyik adat nagyobb, akkor minimum egy másiknak kisebbnek kell lennie, hogy az átmérő megmaradhasson.

Abban egyébként egyetértünk, hogy a gyári előírást célszerű betartani, de ebben az egyben megváltoztatom a paramétereket.
Naplózva
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #2011 Dátum: 2016. Szeptember 15. - 10:13:58 »

A 205/40 R17 hajszál pontosan a gyári méret váltómérete, a 215/40 R17 pedig még megengedhető.
Néhány mm-t el lehet térni mindkét irányban, abból még nem lesz gond.

Ha pedig 5 mm-t kopik a gumi, az átmérőben már 1 cm, tehát máris 1,5%-os átmérő változás adódik, ami simán belefér...
« Utoljára szerkesztve: 2016. Szeptember 15. - 11:14:53 írta Döme » Naplózva
whiteg
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



« Hozzászólás #2012 Dátum: 2016. Szeptember 15. - 10:47:20 »

Értelmetlen a vita!
Váltóméret van, volt és mindig lesz, nem szabad összekeverni pld egy chip tuningal. Nem véletlenül találták ki a váltóméret kalkulátorokat ami meg mutatja, hogy mi az a gumi méret ami feltehető anélkül hogy nagy mértékben változzon a futómű geometria.
Ha ez nem így lenne akkor összevissza lehetne rakosgatni az autó gumi méreteket, de  ate autód, a te döntésed, csak nem értem miért a felháborodás, ha valaki erre felhívja a figyelmedet.
Naplózva

Lacetti 1.6 HB 2006
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2013 Dátum: 2016. Szeptember 15. - 12:10:39 »

Nem tervezem belemenni egy ilyen parttalan vitába, de válaszolok:

"az áttételes felvetésed netto ostobaság semmit nem hoz" - Ezek szerint nem hallottál még attól, hogy egy nagyobb átmérőjű körnek a kerülete is nagyobb, tehát ha gurul, akkor egy fordulattal hosszabb utat tesz meg?! De ezt már az előzőekben is írtam és nem én találtam fel...

"amúgy a távolságmérésen való pontatlanság fel se vetődött ??" - Ezt a kérdést nem értem. Ha a mérési hibákra gondolsz általában, akkor az most itt nem releváns, mert én a jelenlegi átmérő változtatásáról beszéltem, tehát az egymáshoz képest eltérésről.

"a gumi márkának semmi köze az átmérőhöz szabványról beszélünk és nem lehet eltérés!" - Pedig van, nézd meg.

"a nem rá való gumitól megváltoztatod a futómű geometriáját is végül is az a pár mérnők aki ezt kiszámolta biztos kevésbé értett hozzá mint te.." - Ha Neked ennyire fontos a futómű geometria és a mérnökök produktuma, akkor miért változtattad meg a motorvezérlésedet (chip) fékrendszeredet, és miért raktál rá nagy felnit és szélesebb gumit, ami egyértelműen megváltoztatja a geometriát?

"váltóméret ami a következő 205/40r17, 215/40r17" - Ez hogy lehet? Ha az egyik adat nagyobb, akkor minimum egy másiknak kisebbnek kell lennie, hogy az átmérő megmaradhasson.

Abban egyébként egyetértünk, hogy a gyári előírást célszerű betartani, de ebben az egyben megváltoztatom a paramétereket.

a hozzászólásodból látszik ,hogy halvány lila gőzöd nincs az egész kerék  gumi kérdésről nézz utánna és rájössz..
Naplózva

70/4334431
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2014 Dátum: 2016. Szeptember 16. - 13:50:30 »

Csak hogy csavarjak a témán egyet. Vigyorog Vigyorog
Az autó származási papírjában (Európai megfelelőségi lap; ECE), amit minden autóhoz kiállítottak koreában (és mindenkinek meg kellett volna kapnia az autóval), nem szerepel a 185/60 R15 méret, mint feltehető váltóméret. Csakis 195/55R15!
Ettől bizonyos országokban eltérhetnek és engedélyezhetnek más méreteket amik belekerülnek a jármű törzskönyvébe.
Itt pl. Ausztriában ezek a méretek lehetnek még az autón:
185/65R14; 175/70R14; mindkettő 5,5J*15-ös felnivel, kizárólag ET44 süllyesztéssel!
Amennyiben a fenti méreteken kívüli gumival megy vizsgára az autó, kapásból megbukik!
Magyarországon még megengedőbbek ennél. Én is ezért használhattam a 185/60R15-öt, de itt amikor vittem műszakira szerencsém volt, mert a gyári mérettel tavasszal (ápr. 15. után, amikor már nem kötelező a téligumi) tudtam már vinni.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2015 Dátum: 2016. Október 04. - 15:06:23 »

Nálunk tegnaptól van téli időszámítás....és tényleg kb olyan az idő is.  Mondjuk igen fura a 17es kerék után a gyári 15ös.....ellenben kényelmesebb a rugózás  Vigyorog
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
whiteg
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



« Hozzászólás #2016 Dátum: 2016. Október 04. - 17:49:16 »


Átgondoltam, nem várom meg míg ezren lesznek a gumisnál. A jövő hét szerdára kértem időpontot és amikor személyesen bejelentkeztem, meg lepődtem, hogy szinte még tök üres az előjegyzési naptárjuk. Ezek szerint mások még kivárnak.
« Utoljára szerkesztve: 2016. Október 05. - 19:05:10 írta whiteg » Naplózva

Lacetti 1.6 HB 2006
whiteg
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



« Hozzászólás #2017 Dátum: 2016. Október 12. - 12:56:03 »

Ma felkerültek az új téligumik az autómra. A gumis megdicsérte az autót, hogy nem néz ki 6évesnél többnek és ezt mindig jó hallani egy ügyfélnek :-)
Naplózva

Lacetti 1.6 HB 2006
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2018 Dátum: 2016. Október 12. - 16:25:28 »

Ma felkerültek az új téligumik az autómra. A gumis megdicsérte az autót, hogy nem néz ki 6évesnél többnek és ezt mindig jó hallani egy ügyfélnek :-)


jah pont most múlt 10..
Naplózva

70/4334431
whiteg
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



« Hozzászólás #2019 Dátum: 2016. Október 13. - 17:03:32 »

A felszerelt téli gumikkal ma volt egy 240km es karikám.
Azt kell, hogy mondjam, hogy az új 185/60 R15 Sava Eskimo S3 gumikkal sokkal jobban viselkedik az autó az utón, mint a szintén idén vásárolt Infinity Ecosis 195/55 R15 gumikkal. Talán a hőmérséklet miatt? Vagy ekkora minőségi különbség?
Naplózva

Lacetti 1.6 HB 2006
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #2020 Dátum: 2016. Október 14. - 15:28:19 »

A felszerelt téli gumikkal ma volt egy 240km es karikám.
Azt kell, hogy mondjam, hogy az új 185/60 R15 Sava Eskimo S3 gumikkal sokkal jobban viselkedik az autó az utón, mint a szintén idén vásárolt Infinity Ecosis 195/55 R15 gumikkal. Talán a hőmérséklet miatt? Vagy ekkora minőségi különbség?


Az "almát a körtével" esete, amit írsz. Szinte biztos, hogy másként érzed a kocsi viselkedését az eddig megszokott Infinity-hez képest.
Mindkét gumihoz van/volt szerencsém. Szerintem mindkettő okés és ajánlható a maga évszakában, de télen vizes úton nekem úgy tűnt, hogy az Eskimo kicsit alul teljesít fékezéskor.
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2021 Dátum: 2016. Október 15. - 18:17:56 »

Én arra gondoltam, hogy még a gumik mérete is más, ami picit változtathat az érzeten. Szóval több összetevős ez a dolog szerintem.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
whiteg
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



« Hozzászólás #2022 Dátum: 2016. Október 15. - 21:58:36 »

Én arra gondoltam, hogy még a gumik mérete is más, ami picit változtathat az érzeten. Szóval több összetevős ez a dolog szerintem.
Igen, biztos, hogy befolyásolja az érzetett. Azóta ismét volt egy 260km országúti karika a téli gumikkal, helyenként szemerkélő esővel, továbbra is teljesen rendben volt a tapadás. Most jön a pénz gyűjtés, mert a nyáriakat majd alufelnire akarom felrakni, Sebikénél van is olyan gyári, ami tetszik.
Naplózva

Lacetti 1.6 HB 2006
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2023 Dátum: 2016. Október 30. - 17:01:23 »

Melyik márka kihez tartozik?
Mivel érdekelt a téma, így eléggé utánaolvastam és összeollóztam a lényeget. Csak, hogy én is képben legyek a nagy katyvaszban. Hátha valakinek segíthet vagy, ha más nem érdekességképpen.
(Zárójelben a közelmúltban megszűnt vagy eladott márkák. A gyártók és leányvállalataik pedig erősorrendben vannak. Pirossal jelöltem a besorolást, 1 a legjobb(prémium), de nem minden gyártóhoz találtam besorolást, viszont vélhetően 3 vagy max 4 osztály létezhet. Több forrást fésültem össze, remélhetőleg közel valós a lista és a gyártó országok is stimmelnek. )
 
1Bridgestonejapán > 3FirestoneUSA > 4Saetta, Lassa, (Dayton)
1Continentalnémet > 3Semperitosztrák, Uniroyalbelga > 4Matadorszlovák, Barumcseh, Gislaved, Viking, Mabor, General TireUSA, Point-S, Sportiva
1Goodyearbrit-USA, 1Dunlopbrit-japán > 3Falkenjapán, Fuldanémet > 4Debicalengyel, Savaszlovén, Pneumant, Kelly
1Michelinfrancia > 3Kléberfrancia, BF GoodrichUSA > 4Kormoranlengyel, Riken, Taurus, Sebring, Tigar, Strial, GT Radialindonéz, Runway,
1Pirelliolasz > (Ceat) > 4Courier, Formula
2Vredesteinholland > 3Maloya > 4Apolloindiai-magyar*
3Hankookkoreai-magyar > 4Laufenn (Kingstar) (Aurora)
3Kumhokoreai > 4Marshal, Admiral
2Yokohamajapán
2-3?Toyojapán
3Nokianfinn
4?Marangoniolasz
4?Milestoneolasz

Ezeken felül pedig van két török és sok ázsiai gyártó, akik elvileg minőséget gyártanak, azaz kb 4-es szintet.
 
*a Magyarországon is hamarosan termelőkapacitással rendelkező indiai Apollo vette meg a Vredesteint. Az a furcsa helyzet állt elő, hogy Európában a saját márkát lejjebb pozícionálták, mint a zászlóshajó Vredesteint.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
whiteg
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



« Hozzászólás #2024 Dátum: 2016. Október 30. - 17:29:24 »

Melyik márka kihez tartozik?
Mivel érdekelt a téma, így eléggé utánaolvastam és összeollóztam a lényeget. Csak, hogy én is képben legyek a nagy katyvaszban. Hátha valakinek segíthet vagy, ha más nem érdekességképpen.
(Zárójelben a közelmúltban megszűnt vagy eladott márkák. A gyártók és leányvállalataik pedig erősorrendben vannak. Pirossal jelöltem a besorolást, 1 a legjobb(prémium), de nem minden gyártóhoz találtam besorolást, viszont vélhetően 3 vagy max 4 osztály létezhet. Több forrást fésültem össze, remélhetőleg közel valós a lista és a gyártó országok is stimmelnek. )
 
1Bridgestonejapán > 3FirestoneUSA > 4Saetta, Lassa, (Dayton)
1Continentalnémet > 3Semperitosztrák, Uniroyalbelga > 4Matadorszlovák, Barumcseh, Gislaved, Viking, Mabor, General TireUSA, Point-S, Sportiva
1Goodyearbrit-USA, 1Dunlopbrit-japán > 3Falkenjapán, Fuldanémet > 4Debicalengyel, Savaszlovén, Pneumant, Kelly
1Michelinfrancia > 3Kléberfrancia, BF GoodrichUSA > 4Kormoranlengyel, Riken, Taurus, Sebring, Tigar, Strial, GT Radialindonéz, Runway,
1Pirelliolasz > (Ceat) > 4Courier, Formula
2Vredesteinholland > 3Maloya > 4Apolloindiai-magyar*
3Hankookkoreai-magyar > 4Laufenn (Kingstar) (Aurora)
3Kumhokoreai > 4Marshal, Admiral
2Yokohamajapán
2-3?Toyojapán
3Nokianfinn
4?Marangoniolasz
4?Milestoneolasz

Ezeken felül pedig van két török és sok ázsiai gyártó, akik elvileg minőséget gyártanak, azaz kb 4-es szintet.
 
*a Magyarországon is hamarosan termelőkapacitással rendelkező indiai Apollo vette meg a Vredesteint. Az a furcsa helyzet állt elő, hogy Európában a saját márkát lejjebb pozícionálták, mint a zászlóshajó Vredesteint.
Szép munka! Lassan tényleg annyi név van a piacon, hogy nehéz eligazodni.
Igen, ahogy írod, Török gyártás is van, pld a Sava, ami szlovén, mégis az van rá írva Madein Turkey :-)
Naplózva

Lacetti 1.6 HB 2006
Oldalak: 1 ... 133 134 [135] 136 137 138   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!