Lacetti klub fórum
2024. Július 27. - 09:01:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 [2] 3 4 ... 10
 11 
 Dátum: 2023. Október 17. - 10:01:05 
Indította akidobos - Utolsó üzenet: írta kripic
Ha már valaki a kesztyűtartó kiszerelésére adja a fejét, akkor javaslom, hogy  egyúttal - megelőzendő egy esetleges későbbi hibahalmazt - ezzel a lendülettel ellenőrizze és szigetelje újra a kesztyűtartó világításkapcsolójának a vezetékeit...
Ez ugyanis eléggé el nem ítélhető módon és köszönhetően a sorjás kasznirésznek, ahol ez a vezetékpár a visszaszerelt kesztyűtartónál "elhelyezkedik", sikeresen el tudja veszíteni a szigetelését, aminek következtében - jó esetben "csak" testzárlatot okozva - igen érdekes hibajelenség tud előállni:
Egyszer csak nincs műszerfalvilágítás, nincs első-hátsó helyzetjelző és nincs első ködlámpa sem, miközben ezek biztosítékai teljesen épek maradnak, és minden egyéb elektromos funkció, lámpa, bizbasz tökéletesen működik ...
 

 12 
 Dátum: 2023. Október 17. - 09:05:09 
Indította akidobos - Utolsó üzenet: írta kripic
Sziasztok!
Megosztom, mert hátha ... Mosolyog
Egyszercsak "nem lett" műszerfal-világításom (a visszajelzőlámpák mindegyike műxik...) , majd ezt konstatálva kiderült, hogy egyúttal nincs első- és hátsó ködlámpám sem, első- és hátsó helyzetjelzőm sem, és nincs kesztyűtartó világítás sem...
A fentieken kívül minden elektromos kütyű, berendezés, funkció tökéletesen működik, biztosítékok JÓK, - kivéve a hátsó ködlámpáét, mert az halott volt, viszont azt kicserélve a hátsó ködlámpa megjavult - de valószínűleg - l. lentebb - ennek nem volt lényegi köze a tényleges problémához..

És ami még nagyon "érdekes" volt, hogy a hibás áramkörök (JÓ!!!) biztosítékainak MINDKÉT LÁBÁN TESTET (!!!) lehetett "mérni", illetve az istenért nem sikerült kapcsolásra bírni a motortéri biztosítékdobozban lévő világítás-relét, ÉS az ezen relé által kapcsolt áramkör mindkét lábán szintén TEST volt...
Hosszas fejvakargatás után, és mert magamtól nem jutottam tovább, nyomozás indult a fórumokon, illetve mozgósítva néhány régebbi cartárs - hátha valakinek lenne valami épkézláb ötlete.

Az ötletbörze - sajnos - csak annyiban segített, hogy végigbogarászva mindazon korábban feltárt típushibákat, amelyek látszólag teljesen logikátlan hibákat képesek okozni (hátsó ablakmosó cső repedéséből következő csatlakozó-beázás a baloldali C-oszlopban, a műszeregység mögötti csatlakozó szét/beégése) megállapíthattam, hogy ezek mindegyike kizárható - a probléma nem itt van.
A nyomozás során kivettük a kesztyűtartót is - tudva, hogy nemrég volt pollenszűrő-csere., amihez ugyebár a kesztyűtartót ki kell szedni, és ezen művelet során is lehet elektromos hibát okozni... ..
És ekkor jött a meglepetés: kiszerelt kesztyűtartó esetén a kesztyűtartó világítása magától visszajött!!!
A  kesztyűtartót visszatéve viszont ismét nem égett annak a világítása, és az egyéb hibák sem szűntek meg..
Kesztyűtartó ismét ki - a lámpája ekkor már a kiszerelt állapotban sem égett, DE a biztosítékja viszont ekkora megpusztult.
Biztosítékcsere után - kiszerelt állapotban - a világítása megjavult, ÉS LŐN CSODA, a többi hiba is elhárult!
UGYANIS:
A kesztyűtartó-világítás kapcsolójának egyik vezetékszálán sérült volt a szigetelés, és ez a - minden valószínűség szerint és szerencsére a test-oldali - sérült vezeték a kesztyűtartó beszerelt állapotában hozzáérhetett a kaszni meglehetősen sorjás, éles ott lévő részéhez
Ez a testzárlat - minden egyéb látható hang-, füst-, és fényjelenség nélkül - okozta a fenti hibákat!
A sérült vezeték szigetelése után minden klappolt és jó lett.

Óöröm, óbodottá...!!!  Vigyorog  Végül is "csak" másfél napom ment el rá, viszont a ráfordított időn, meg az idegeskedésen kívül pont két darab 10A-es biztosítékomba meg 10 cm szigetelőszalagba került ... Mosolyog

 13 
 Dátum: 2023. Szeptember 29. - 16:52:25 
Indította ladlac - Utolsó üzenet: írta ladigidy
Sziasztok!
Ha volna eladó Lacetti LPG-s valakinek, az jelezze felém, mert volna rá érdeklődő. Lehetőleg kombi.

 14 
 Dátum: 2023. Augusztus 22. - 15:40:46 
Indította captainb - Utolsó üzenet: írta ladlac
Múlt héten levizsgáztatam az autót. 18 évesen 1db pótféklámpa izzó cseréből állt a felkészítés. Mosolyog

...egy jó autónál ennyi egy vizsga...  :-)

 15 
 Dátum: 2023. Augusztus 21. - 19:18:20 
Indította captainb - Utolsó üzenet: írta Jani
Múlt héten levizsgáztatam az autót. 18 évesen 1db pótféklámpa izzó cseréből állt a felkészítés. Mosolyog

 16 
 Dátum: 2023. Június 10. - 20:29:00 
Indította akidobos - Utolsó üzenet: írta sebike
Sziasztok!
Úgy látszik haldoklik az órám a műszerfalon. Ha valakinek volna még jól működő órája, és átadná (bontott autókból), örömet okozna. Nyilván a szokásos panel hiba, mert egyre jobban kezdett késni.
Várom, hogy valaki jelentkezzen feleslegessé vált órájával. (Nem tudom, mindegyik típusban egyfajta volt-e, a kombiban, és az 5 ajtósban igen, és ilyen kellene)
Előre is köszi, ha kapok.
Üdv: Gidy

van bontott és van új is

 17 
 Dátum: 2023. Június 10. - 18:47:15 
Indította akidobos - Utolsó üzenet: írta ladigidy
Sziasztok!
Úgy látszik haldoklik az órám a műszerfalon. Ha valakinek volna még jól működő órája, és átadná (bontott autókból), örömet okozna. Nyilván a szokásos panel hiba, mert egyre jobban kezdett késni.
Várom, hogy valaki jelentkezzen feleslegessé vált órájával. (Nem tudom, mindegyik típusban egyfajta volt-e, a kombiban, és az 5 ajtósban igen, és ilyen kellene)
Előre is köszi, ha kapok.
Üdv: Gidy

 18 
 Dátum: 2023. Május 21. - 03:37:36 
Indította v.zoltán - Utolsó üzenet: írta Mityenka
Pénteken gyertyát cseréltem Denso k20tt volt benne vettem NGK BKR6E-11-ot. P0300 Változó/többszörös gyújtás kimaradás hiba kód törölve. Cheklámpa jelzés eltűnt viszont továbbra is finoman rángat leginkább 2-es fokozatban.
Mi lehet még a gond?

Köszönöm

 19 
 Dátum: 2023. Május 13. - 04:07:54 
Indította v.zoltán - Utolsó üzenet: írta Mityenka
Sziasztok!
1.4-es lacettim van. Tegnap előtt tankoltam MOL-nál 95-ös benzint fél tankkal.
Mentem kb. 8-10 km-t utána el kezdett világítani a motor lámpa a műszerfalon.
A beindításnál egy szem villanásra elalszik, de utána fixen világít és gázadás közben finoman megtorpan.
Elképzelhető, hogy rossz minőségű benzin volt?
Ha rátankolok 100-as benzint elképzelhető, hogy jó lesz és elmúlik a hiba jelzés ?

Ez megoldás lehet, amit az OBI-ban találtam?

Vagy mit tudtok javasolni?
Segítséget előre is köszönöm.

 20 
 Dátum: 2023. április 14. - 14:53:54 
Indította cápaFeri - Utolsó üzenet: írta ladlac
Hétvégén voltam Prágában.
Odafelé 110-es tempónál 6,3litert evett. Prágában 6litert.   Hazafelé 130-140nél 7,9litert. Jobb mint vártam. 🙂 Ja ez benzines fogyasztás.
Egy pár éve 6.3-hoz hasonlót fogyasztott nekem is Horvátországba menet autópályán, szintén 110-es tempónál. Vigyorog

Oldalak: 1 [2] 3 4 ... 10
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!